Zwangerschap | Mijn persoonlijke tips tegen misselijk, moe en mieperig zijn

Misselijk, moe en mieperig. Voor mij ook wel bekend als de 3 M’s. Tijdens mijn beide zwangerschappen had ik er last van. Ik hing dagelijks boven het toilet, kon úren slapen en bovenal was ik een heks mieperig. En dat allemaal is de schuld van die bom met hormonen in je lijf. Een bom die ieder moment kan barsten, in mijn geval dan. Tijd om mijn tips met jullie te delen. 

Misselijk
Of je nu in de ochtend misselijk bent, alleen in de avond of de hele dag door. Het is een feit dat het vreselijk is. Je omarmt je zwangerschap volledig, maar je zal blij zijn als die misselijkheid met de noorderzon vertrekt. Dat moment is er ineens, met uitzondering van een HG zwangerschap. Maar tot die tijd is het wel fijn als je het kan verminderen. Dat de dagen als het ware draaglijker worden. Iedereen is anders, dus wat bij mij werkt, werkt bij jou wellicht niet. Probeer het vooral uit en noteer in een boekje wat werkt. Handig, want zo kun je dat bij een eventuele volgende zwangerschap er zo weer bij pakken.

  • Kleine beetje eten en drinken gedurende de dag;
  • Thee met gember of gewoon in een fles met koud water. Citroen erbij maakt het wat frisser.
  • Eten voordat je opstaat.
  • Vooral eten wat je lekker vindt. Bij Daniël gaf ik 6-12 keer over op een dag, dus ik at liever waar ik dan op dat moment zin in had.
  • Geef je echt heel veel over, vertel het je verloskundige. Ik kreeg op den duur medicijnen, omdat ik kilo’s afviel.

Moe
Het is niet gek dat je moe bent. Je lichaam werkt hard om een kindje te laten groeien. Wonderlijk! Geef toe aan je moeheid. Slaap wanneer je kunt slapen. Middagdutjes zijn de bom! Ideaal als je nog geen kindje rond hebt huppelen. Kun je niet slapen? Ga dan toch liggen, dan rust je ook uit. Pak een boek of ga Netflixen. Al een kindje rondlopen? Lang leve de tv of de tablet. Naomi heeft heel meer televisie gekeken toen ik zwanger was. Misschien voelt dat voor jou niet goed, dan vooral niet doen. Ik wist het op een gegeven moment gewoon niet meer en dat was voor ons de uitkomst. Dat ze daarna moest afkicken, omdat mama niet meer zo moe was, vergeten we even 😉

Mieperig a.k.a. een heks zijn
Huilen, miepen, zeuren of jezelf gedragen als een heks. Been there, done that. Bij Daniël was ik gewoon vreselijk. Dat kon je toen hier al lezen. Echt ik was zo onredelijk, gewoon niet mezelf. Of in ieder geval een zeer uitvergrootte versie van mezelf. Ik heb geen tips hoe je dit zelf onder controle krijgt, want dat is mij niet gelukt. Het enige wat mij hielp was huilen op momenten dat ik niet anders kon. De enige tip die ik je wel mee kan geven is; vertel aan je partner dat je echt niet zo wilt reageren. Dat je er oprecht niets aan kunt doen. Geef dan ook meteen aan dat het zou helpen als hij niet tegen je in zou gaan. Je kunt heel hard proberen om weer jezelf te zijn, het gaat je gewoon niet lukken. Mocht het jou wel gelukt zijn, deel dan je tip onder de blog, via social media of stuur mij een e-mail. Heel veel partners van zwangere vrouwen zullen je dankbaar zijn!

Ps) op de foto hierboven ben ik zwanger van Naomi. Ik dacht een week of 24.

Liefs Angela

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

error: Deze content is beveiliigd