Mijn jaaroverzicht | Ik kijk terug op het jaar 2017

De laatste dag van het jaar en dat betekent dat ik mijn jaaroverzicht met jullie deel. Een prachtig jaar voor ons als gezin en jullie waren daar ook deel van. Dank, dank, dank trouwe en nieuwe lezers! Kijken jullie mee naar mijn 2017?

JANUARI
De maand waarin wij een goede 20-wekenecho hadden en ontdekten dat er, een broertje voor Naomi in mijn buik groeide. Een zoon dus! Het was ook de maand waarin mijn bloeddruk eindelijk steeg en ik dus niet meer flauw viel. Ook werd ik ineens wat angstig of ons tweede kindje niet ook een groeiachterstand zou hebben. Als je zwanger bent slaap je slecht, maar ik vond dé oplossing, althans voor mijzelf dan. Daarnaast kreeg ik ineens last van nesteldrang, beetje vroeg niet waar!?

FEBRUARI
Ik kondigde aan dat we gingen verhuizen. Iets dat wij in november 2017 al wisten. Ons huis was namelijk in een weekend binnen 12 uur verkocht onder voorbehoud. Twee dagen later kochten wij ons droomhuis en konden we de financiën rondmaken. Nooit gedacht dat we nu al de overstap zouden maken, maar mega dankbaar dat we dit al konden doen. Ik twijfelde om een duowagen aan te schaffen en vroeg daar in mijn rubriek ‘Mamakeuzes’ ook jullie ervaringen. Naomi maakte enorme ontwikkelingen door, bizar om te zien hoe snel dat gaat bij die kleintjes. En ik schreef een brief aan alle nieuwbakken mama’s, eentje die enorm veel gelezen. Ik bracht een bezoekje aan de negenmaandenbeurs met een boel andere bloggers. Linda en Mirjam organiseerden dit fantastisch. Het was heel gaaf om bij de opening te zijn en veel bloggers te ontmoeten die ik zelf dagelijks volg op de blog of via youtube.

MAART
De eerste dag van maart ontvingen wij de sleutel van ons droomhuis. Ik was nog net zo verliefd als toen ik er in november was wezen kijken. Hier zouden wij, als alles goed mocht gaan, onze twee kinderen groot brengen. Ik deelde met jullie of we de kamers van de kinderen compleet nieuw zouden doen, of dat er toch wat zaken door zouden schuiven. Lastige keuzes allemaal, maar fijn om hier ook weer jullie ervaringen te lezen. Ik deelde mijn cravings, dat ik een ware heks was én of ik nu thuis of in het ziekenhuis wilde bevallen. En net als iedere twee weken deelde ik mijn zwangerschapsupdate, waaronder het even spannend was met zijn hartje omdat we de maand ervoor toch even schrokken.

APRIL

De maand dat we daadwerkelijk gingen verhuizen. Ik deelde wat tips en tricks hoe wij dat hebben aangepakt met een dreumes. Mijn gedachten sloegen op hol nadat ik ineens weeën zat weg te puffen in de kerk en we dus naar het ziekenhuis moesten en ik dus eerder met verlof moest. Begin die maand deelde ik nog dat ik het heel spannend vond hoe de bevalling zou beginnen, dat had ik namelijk niet meegemaakt bij mijn eerste bevalling. Mijn favoriete producten tijdens de bevalling kwamen ook nog voorbij en er kwamen wat mamakeuzes online: pijnbestrijding of niet? Kraamfeest of kraambezoek? En ik kreeg die maand wederom een fantastische babyshower. Ik was zo verrast en had het echt niet verwacht!

MEI
Dit had de maand moeten zijn waarin ik tante werd. Waarin ons nichtje geboren zou worden, mijn zwager en schoonzus, papa en mama zijn. Dat moment vond echter in december 2016 al plaats met een stilgeboorte van lieve kleine prachtige Noa. Het verdriet en gemis blijft…..

De maand mei is de maand waarin onze dochter was weggelopen, ik mij daar enorm voor schaamde, maar toch deelde omdat ik ook altijd zei: “dat gebeurt mij niet”. Ik deelde mijn geboorteplan, wat er in mijn vluchttas zat en waarom Naomi tijdens mijn verlof gewoon drie dagen in de week naar de oma’s en het kinderdagverblijf bleef gaan. Deze maand werd Naomi twee en ineens hadden we daarmee een peuter in huis! En bij uitstek was dit de allermooiste maand van het jaar. Op 23 mei 2017, 3 dagen na de verjaardag van Naomi, werd Daniël geboren. Wauw, wauw, wauw. Ik mag voor de tweede keer het moederschap ervaren. Wat ben ik dankbaar, gezegend en nog zoveel meer. Ik deelde die maand ook nog alle foto’s van mijn zwangere buik. We genoten enorm op onze blauwe wolk, van ons gezin van vier. Een kraamweek als nooit te voren, genoten!

En…. ik tikte deze maand de 12.000 bezoekers aan!

JUNI
Het is bizar hoe snel je eigenlijk weer went aan zo’n newborn in huis. Daniël is zo’n makkelijke baby, een cadeautje, zo ervaren we dat echt. De borstvoeding loopt als een tiet (sorry, kan de woordspeling niet laten hier haha) en Naomi doet het enorm goed, ook al moet ze erg wennen. Ze is nog maar net twee en ineens grote zus. Ze is zorgzaam en dat maakt ons alleen maar heel erg trots. Die eerste ontmoeting was goud! Ik deelde mijn bevallingsverhaal, o ja momenten uit de kraamweek en de eerste update van onze zoon! De statistieken stijgen de pan uit, 10.000 unieke bezoekers deze maand.

JULI
We genieten lekker door van ons gezinnetje. Hoewel er ineens twee weken zijn waarin Daniël een compleet ander kind is. Ik had op voorhand al een afspraak gemaakt bij de osteopaat en zei toen: “er is niets aan de hand, maar even een check”. Hoe anders was dat toen we de afspraak in gingen, maar belangrijker nog, na 3 behandelingen hadden we weer een vrolijk en lief mannetje in huis. Hij bleef echter zo geel en daar hadden we dus wel wat zorgen om. De schaar ging er ook in deze maand, in mijn haar om precies te zijn. Hoppa: kort kapsel!! Aangezien jullie zoveel vragen stelden via instagram over kolven, bewaren van melk etc.. besloot ik er een blog aan te wijden.

AUGUSTUS

De laatste weken van mijn verlof gingen in. Ik besefte mij ineens dat ik heel wat dingen toch anders doe bij mijn tweede kind en deelde dat dus. Ook deelde ik wat je als #teamnosleep dus niet wilt horen. Ik herhaal NIET. Het zou ons niet weer gebeuren dat we een flesweigeraar in huis houden, maar jawel ook dit keer gebeurde dat….Dit is ook de maand waarin ik deelde dat er wat ging veranderen rondom de privacy van onze kids. Met name het niet meer herkenbaar in beeld brengen van onze knapperds op de blog en op mijn instagramaccount. Het is ook de maand waarin we voor het eerst als gezin van vier met de vouwwagen op vakantie gingen. Waanzinnig gaaf en wat hebben we genoten van elkaar. Het brengt een mega grote glimlach op mijn gezicht!

SEPTEMBER

Back to reality, aan het werk dus! En man man man dat viel toch best wel even tegen. Een tijd lang je hersenen niet gebruiken, maar het was ook weer fijn. In de tweede werkweek was ik een week alleen met de kids, het ging goed, maar wat was het fijn toen Stephan weer thuis was. Het was ook de maand waarin wij 4 jaar getrouwd zijn!

OKTOBER

De maand van wennen aan het werkende leven in combinatie met het gezin. De studie weer oppakken wat behoorlijk tegenviel. Alles bij elkaar was dat best even pittig. Ik was megatrots want mijn blog bestond twee jaar! En hoewel er steeds minder blogs online komen, de tijd ontbreekt, blijven jullie zo enorm trouw. Dankjewel daarvoor. Ik realiseerde me ook ineens dat de wereld van mama-geheimtaal best grappig is.

NOVEMBER
De maand waarin ik 27 kaarsjes mocht uitblazen. Ik deelde ook hoe het nu eigenlijk staat met dat hele ontzwangeren. Daniël is deze maand alweer een half jaar bij ons! Verder was het een maand waarin ik er voor mijn gezin was, werkte, mijn sociale leven een beetje probeerde op te pakken en de maand van twijfel om door te gaan met die zware studie. Meer dan ooit heb ik behoefte aan structuur, rust, balans, hoe je het ook wilt noemen. Meer dan ooit besefte ik dat het bloggen mistte, maar de tijd ontbreekt volledig.

DECEMBER

De maand waarin er een knoop werd doorgehakt. Ik stop met de studie, maar op zoek naar iets waar ik echt iets aan heb voor mijn werk. Deze mening wordt gedeeld door mijn werkgever, dus het wordt een training praktische marketing. Nima Marketing A, weg ermee! Een last valt er van mijn schouders, alsof ik weer kan ademhalen. Ik deelde eerlijk hoe ik de overgang van 1 naar 2 kids vind. De maand die we als gezin van vier afsluiten!

Wat een jaar! Ik vind het enorm leuk om zo terug te kijken op het afgelopen jaar. Een moment waarbij je je zegeningen kunt tellen. Waarbij je dingen die niet zo leuk waren, ook gewoon kunt parkeren. Ik had nooit gedacht dat we zo’n mooi jaar zouden hebben. En met name nooit gedacht dat ik zoveel trouwe, maar ook nieuwe bezoekers zou hebben. Dat ik zelfs de 10.000 unieke bezoekers aan zou tikken per maand. En zelfs toen mijn blog op een lager pitje stond, mijn website nog steeds heel veel bezocht werd. Dankjewel lieve lezers voor al jullie lieve reacties, tips, tricks en wat al niet meer. Dank, dank, dank! Jullie maken het bloggen extra leuk! Op naar 2018, een jaar waarin we hopelijk in wat rustiger vaarwater komen.Waar we als gezin op adem kunnen komen. Nieuwsgierig naar wat het jaar 2018 ons gaat brengen!

Het komende jaar hoop ik jullie weer van wat meer blogs te voorzien trouwens! Wat is jou het meeste bijgebleven? En zie ik jullie volgend jaar ook weer?

Dikke kus en veel liefs Angela

Liefs Angela

You Might Also Like